AVROTROS

Magie en wetenschap ontmoeten elkaar in de Mindf*ck-app.

opdrachtgever

AVROTROS

jaar

2017 - present

Ik ben geïnteresseerd!

Mindf*ck is het populaire televisieprogramma van AVROTROS, gepresenteerd door illusionist — en arts — Victor Mids. In dit primetime televisieprogramma laat hij BN’ers en minder bekende mensen versteld staan met een combinatie van illusies, psychologie, geneeskunde en vlugge vingers. Voor het seizoen 2017 introduceerde het programma een mobiele app waarmee kijkers enkele onverklaarbare illusies en wetenschappelijke experimenten zelf kunnen uitproberen.

Wat wij hebben gedaan
UX, Concept Design, Visual Design, app-ontwikkeling voor iOS en Android.

De uitdaging

Elements heeft de Mindf*ck-app in nauwe samenwerking met AVROTROS ontworpen en ontwikkeld. In de app, gebouwd voor iOS en Android, leidt Victor Mids de gebruiker door zes interessante experimenten die veilig thuis kunnen worden uitgevoerd. In een van de experimenten staat bijvoorbeeld het Thatcher-effect centraal, waarbij een omgekeerde foto van het gezicht van een persoon minder normaal blijkt te zijn als deze eenmaal is teruggezet in de oorspronkelijke richting.

In maart 2018 kreeg de app voor het nieuwe seizoen een grote update, waarbij zes nieuwe experimenten werden toegevoegd.

Art direction: het creëren van een wereld van magie en mysterie

Wat is het eerste waar je aan denkt bij magie en mysterie? Misschien de legendarische David Copperfield of anders het witte konijn uit de hoge hoed? Geïnspireerd door films zoals The Golden Compass, Hugo en Stardust werden we meteen verliefd op het steampunk-thema dat de magische en mysterieuze look-and-feel weergeeft waar we naar op zoeken waren voor het Mindf*ck-concept.

Ik ben geïnteresseerd!

radar