Communities &
loyalty apps

Vergroot betrokkenheid en loyaliteit

Community- en loyalty apps creëren een gevoel van verbondenheid bij een merk of organisatie. Ze bieden toegang tot exclusieve content, aanbiedingen of rewards, en kunnen een manier zijn om feedback en inzichten te verzamelen. Community apps bieden vaak functies als forums of sociale feeds waar gebruikers met elkaar en met het merk kunnen communiceren.

Krijg advies

Kracht van community apps voor merken

Communities kunnen voor merken een krachtig middel zijn om klanttevredenheid te verhogen, loyaliteit te versterken, merkbeleving te verbeteren, merkwaarde te creëren en zodoende omzet te verhogen. Enkele voordelen van communities voor merken zijn:

Klanttevredenheid

Door middel van interactie met klanten en het oplossen van hun problemen en vragen in een community-omgeving, kan een merk de klanttevredenheid verhogen.

Loyaliteit

Door een community te creëren waar gebruikers zich verbonden voelen met het merk en met elkaar, kan een merk de loyaliteit van zijn klanten versterken.

Merkbeleving

Met het bieden van waardevolle content, interactie en entertainment in een community, kan een merk de merkbeleving voor gebruikers verbeteren.

Feedback

Een community kan een waardevolle bron zijn voor klantfeedback en -insights, die kunnen helpen om het merk en dienstverlening te verbeteren en aan de behoeften van de klanten te voldoen.

Mobiele apps voor communities

Een voorbeeld van een succesvolle community app is de Wie is de Mol app? waar jaarlijks een miljoen unieke gebruikers op inloggen tijdens de televisieserie.

Loyalty apps

Merken gebruiken loyaliteits programma’s om klanten te belonen en aan zich te binden door middel van kortingen, speciale aanbiedingen en andere incentives. Loyalty apps geven vaak de mogelijkheid om punten of beloningen te verdienen voor interacties, die ingewisseld kunnen worden voor kortingen of speciale aanbiedingen. Sommige loyalty-apps bieden ook gepersonaliseerde aanbevelingen of exclusief toegang tot producten en evenementen.

Wil je graag meer loyale klanten en een hechte community rondom jouw merk creëren? Elements kan je daarbij helpen! Neem contact op met ons voor advies en ondersteuning bij het implementeren van community en loyalty apps. Bel Erwin van der Put op 0620475439 en ontdek wat wij voor jou kunnen betekenen.

Community & loyalty app cases

Bij Elements weten we hoe belangrijk community en loyaliteit apps zijn. We hebben dan ook talloze cases waarin we laten zien hoe je deze apps het beste kunt inzetten. Hieronder vind je twee van onze favorieten, maar neem vooral ook een kijkje bij ons volledige overzicht voor meer inspiratie