Het leveren van excellente digitale dienstverlening en customer service is prio één voor telecomproviders. Het dienstenpalet van leveranciers in de telecomsector is de afgelopen jaren enorm veranderd om aan de vraag van de consument te kunnen voldoen. Niet alleen het aanbod, maar ook selfcare mogelijkheden zijn voor klanten een belangrijke factor om een abonnement bij een provider af te sluiten. Hierin speelt een mijn-omgeving een belangrijke rol.
Gemak dient de mens. Hoe creëer je als merk een voorkeurspositie ten opzichte van andere dienstverleners die gelijksoortige diensten leveren? Dan is een belangrijk onderscheidend vermogen je klantenservice. De manier hoe consumenten met je organisatie interacteren en communiceren. Door een customer service te ontwikkelen die naadloos aansluit bij de wens van consumenten en nog een stap verder gaat.
Hoe faciliteer je dat klanten maximaal gebruik kunnen maken van je diensten en producten? Dat doe je met een een selfservice portal waar alle informatie, data en communicatie op een overzichtelijke manier is samengebracht. Zo hebben klanten volledig controle over:
Een mobiele mijn-omgeving app voor telecomproviders moet een centrale hub vormen waar alle diensten die een consument afneemt samenkomen. Alle relevante data en informatie over abonnementen voor mobiel, internet en televisie komen op één plek samen.
De mijn-omgevingen van Elements beschikken over:
Schaalbaarheid
Schaalbaarheid van apps is een veelgehoorde term. Maar wat betekent het precies? Een schaalbaar platform kan zich snel aanpassen aan de vraag of load van het moment: bijvoorbeeld wanneer de druk op een applicatie hoog is en er tijdelijk meer resources nodig zijn. Bij voorkeur gebeurt dit automatisch op basis van vooraf bepaalde voorwaarden, zodat de eindgebruiker hier niets van merkt.Elements heeft in samenwerking met KPN de mijnKPN app voor iOS en Android, de backend van de mijnKPN website ontwikkeld, die 1 miljoen gebruikers kan faciliteren. Bekijk de volledige case hier.
Legacy integratie
Legacy applicaties zijn bij veel bedrijven de applicaties met het langste track record, waarmee de meest kritische bedrijfsprocessen worden ondersteund. Doordat deze software integraal deel uitmaakt van een proces kan deze niet zomaar uitgezet of vervangen worden. Elements zorgt ervoor dat relevante data uit verouderde systemen geïntegreerd wordt binnen je self service app. Zo beschikt je klant altijd over de juiste data.
Security
In een mijn-omgeving worden veel klantspecifieke informatie verwerkt. De beveiliging daarvan is van het grootste belang. Door security by design toe te passen in combinatie met securitytests, zorgen we er altijd voor dat onze mobiele apps voldoen aan de hoogste beveiligingseisen.
Onze developers ontwikkelen innovatieve platforms en webapplicaties, met onze React frontend en Python backend perfect in sync.
Benieuwd hoe wij je kunnen helpen? We horen graag je ideeën. Bel Erwin op 06-20475439. Of laat een bericht achter via onderstaand formulier en we nemen binnen 1 werkdag contact met je op.