Self service
portals

Stroomlijn interactie en verhoog klanttevredenheid

Self service portals geven klanten meer controle en autonomie in hun contact met bedrijven en zijn een efficiënte manier om diensten te verlenen. Portals worden vaak aangeboden als app of web platform. Elements heeft veel ervaring met het ontwikkelen van portals die door grote hoeveelheden klanten gelijktijdig gebruikt worden.

Vraag een offerte aan

Waarom een self service portal?

Self service portals helpen organisaties kosten te besparen door het aantal klantinteracties te verminderen. Ze kunnen klanttevredenheid verhogen doordat de klant zelf meer controle ervaart, en helpen efficiënter te werken. Processen worden vergemakkelijkt en er is minder handmatig werk door servicemedewerkers nodig.

Kostenbesparing en verbeterde productiviteit

Door het automatiseren van processen en het verminderen van het aantal telefoontjes of e-mails naar de klantenservice kan een bedrijf geld besparen. Door de klant meer verantwoordelijkheid toe te kennen kunnen medewerkers op een andere manier worden ingezet om de merkbeleving te vergroten.

Verhoogde klanttevredenheid

Klanten kunnen op een moment dat het hun uitkomt informatie opzoeken, hun gegevens aanpassen en vragen stellen zonder dat ze hoeven te wachten totdat ze geholpen worden door een medewerker. Dit kan leiden tot hogere klanttevredenheid

Verbeterde merkbeleving

Een self service portal kan helpen bij het creëren van een professionele en moderne merkbeleving.

Data-analyse

Door het bijhouden van data over hoe klanten het self service portal gebruiken, kan een bedrijf inzicht krijgen in de behoeften en problemen van de klanten, wat kan helpen bij het verbeteren van het aanbod en de dienstverlening.

Integratie met bestaande systemen

Afhankelijk van het applicatielandschap van een bedrijf zijn er verschillende manieren waarop een selfservice-portaal kan worden geïntegreerd met bestaande software. Vooraf dient er goed in kaart gebracht te worden welke informatie uit welke systemen in het portaal moet worden weergegeven. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Factuurgeschiedenis
  • Maandbedrag inzien
  • Verbruiksgegevens
  • Persoonlijke gegevens beheren
  • Bestellingen en lopende orders
  • Communicatie met klantenservice

Het is belangrijk om rekening te houden met de specifieke eisen en koppelingsmogelijkheden bij het kiezen van de juiste integratie-aanpak. Elements heeft veel ervaring met het ontsluiten van data uit (legagy) systemen en zorgt voor een soepel verloop van de integratie.

📱 Wil je graag weten hoe je jouw digitale klantenservice naar een hoger niveau kunt tillen met self-service portalen? Neem dan contact op met Erwin van der Put op 0620475439 voor advies en ondersteuning op maat. Wij helpen je graag verder!